Pont Major, 21 - 17007 Girona

972 207 279

Comença el compte enrere…

Comença el compte enrere…

Aprenem i posem en pràctica els continguts treballats en el projecte “Les etapes de la Història” a partir d’Escape Rooms educatius.

LA GAMIFICACIÓ A L’AULA

En els darrers anys, la gamificació a l’aula s’ha convertit en una estratègia educativa que té com a objectiu potenciar la motivació i l’interès dels alumnes en el seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta proposta d’ensenyament i alhora d’aprenentatge té en compte els interessos dels infants, convertint-los en el centre de la pràctica educativa.

EL PROJECTE DE CICLE MITJÀ

Al llarg del primer trimestre, els alumnes de Cicle Mitjà estem duent a terme el projecte “Les etapes de la Història”. Mitjançant aquesta proposta, els alumnes tenen l’oportunitat de viatjar en el temps, des de la Prehistòria fins a l’Època Contemporània, passant per l’època Antiga, Medieval i Moderna. El projecte té lloc un dia per setmana. Fusionem el grup de P3 i de P4 i sorgeixen petits grups de treball estables que permeten potenciar el treball cooperatiu, impulsar les habilitats socials i fomentar la diversitat, la igualtat d’oportunitats i la participació activa a l’aula. Aprofitant aquesta temàtica, entre mestres i practicants de l’escola, hem creat un seguit d’Escape Rooms per tal de treballar les etapes de la Història. 

ELS ESCAPE ROOMS

Els Escape Rooms educatius ens permeten treballar de manera lúdica la Història per tal que els alumnes puguin aprendre els fets ocorreguts en el passat i situar-los en el context. Mitjançant aquests ambients d’aprenentatge, es desenvolupa el pensament crític, la comunicació, la creativitat i la cooperació. Alhora, s’afavoreix l’aprenentatge actiu, ja que els alumnes són els protagonistes del seu propi aprenentatge, i es posen en funcionament els seus coneixements previs per a resoldre els diferents reptes.

Tots els Escape rooms plantejats en aquest projecte segueixen el mateix fil conductor: la Jasmina i l’Albert, dos exploradors que viatgen per les diferents etapes de la Història a través d’una màquina del temps, van quedant atrapats en les diferents èpoques de la Història. Per aconseguir que els dos exploradors puguin tornar a la vida real i escapar de l’etapa en la qual es troben, els grups de treball han de resoldre un seguit de proves que se’ls presentaran virtualment a través dels Chromebooks. Per cada prova que resolguin correctament, hauran de resoldre un enigma per obtenir una contrasenya que els permetrà obrir un document encadenat, on hi haurà la següent prova.

REFLEXIÓ FINAL

Al llarg d’aquestes setmanes, hem pogut observar que mitjançant els Escape Rooms hi ha hagut un increment en la motivació dels alumnes alhora que han millorat la seva predisposició a la participació per aprendre en contextos diferents, posant en marxa les competències necessàries i les seves habilitats i coneixements per a superar diferents reptes i aconseguir l’objectiu proposat, amb l’ajuda d’un treball cooperatiu. 

A continuació, us deixem un recull d’imatges dels Escape Rooms que hem dut a terme a l’aula: 

CreaEscola Quality Certificate for Education Website