Pont Major, 21 - 17007 Girona

972 207 279

El pas del temps amb l’autoretrat

El pas del temps amb l’autoretrat

Els alumnes de Cicle Superior durant aquest primer trimestre hem portat a terme una proposta anomenada “la història de l’art mitjançant l’autoretrat” en la qual ens hem endinsat en la història de l’art per tal de conèixer algunes èpoques i moviments artístics importants del llarg de la història i han creat un autoretrat ambientat en les diferents etapes treballades: l’antic Egipte, l’art Bizantí, el Renaixement, l’Impressionisme, el Puntillisme, el Cubisme, el Dadaisme i l’art Modern.

En la recerca d’experts

Per tal de portar a terme aquesta proposta, el primer que vam fer va ser crear diferents grups i cadascun d’ells es va centrar en buscar informació relacionada amb l’època o moviment artístic que li havia tocat a fi de convertir-se en experts de la temàtica en qüestió. Cada grup d’experts havia de contestar unes preguntes per tal de poder contextualitzar l’art en les etapes de la història, saber alguns trets característics com la tècnica o els colors que usaven i finalment, havien de buscar alguns pintors o escultors coneguts i algunes obres d’art famoses en l’actualitat.

Difonem el coneixement

Un cop cada grup s’havia especialitzat en alguna època o moviment artístic en concret, van haver de fer una presentació per tal de propagar tota la informació que havien trobat i de la qual ara eren coneixedors, per tal que la resta d’alumnes també poguessin esdevenir experts. Cada grup va fer la presentació en una sessió diferent i ambientada en una etapa, per tal que després, cada infant, creés un autoretrat seguint la tècnica o els colors del moviment en qüestió.

Ens posem fil a l’agulla

Un cop feta la presentació, a cada sessió els alumnes van crear un autoretrat inspirat en l’època o el moviment artístic. Van utilitzar diferents tècniques com el collage, el fotomuntatge o el puntillisme, diversos materials com ceres, pintures acríliques… Tenien total llibertat a l’hora de crear la seva obra d’art, l’única consigna era que s’havien d’inspirar en l’art treballat durant aquella sessió.

Valoració

Apropar l’art als infants seguint aquest procés d’investigació, anàlisi, difusió i creació, ha estat molt positiu afavorint la motivació dels nens i nenes, provocant la curiositat per conèixer més sobre diferents moviments artístics com també potenciar la seva creativitat partint del coneixement de les tècniques i estils del període en concret.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website