Els tallers permeten als infants participar activament en la construcció del seu propi aprenentatge i coneixement, al seu ritme, nivell i desenvolupament maduratiu. Alhora afavoreix el coaprenentatge, la descoberta de nous interessos, el respecte a la diversitat i l’enriquiment de les conductes socials.
Una tarda a la setmana, els i les alumnes d’infantil fem la tarda de tallers. Obrim totes les portes i per grups, ens barregem nens i nenes d’I3, I4 i I5. Els espais els dividim en 4 tallers proposats:
A patir de diferents materials, tècniques i propostes es busca que l’infant desenvolupi les seves experiències creatives i artístiques. Al primer trimestre vam treballar les mandales amb elements naturals i peces soltes i petites; i ara al segon trimestre estem pintant vertical amb diferents suports com el paper film.
S’ofereix un espai on els alumnes a partir del joc poden recrear o idear accions i situacions quotidianes que els ajuden a comprendre i interioritzar determinats rols i relacions socials i familiars. Tenim l’espai de casa nostra, on trobem la cuineta i les nines. Al mateix temps, s’ofereixen dues activitats manipulatives per millorar la motricitat com són: fer suc, pintar les ungles o fer transvasaments de líquids o sòlids.
Fugin d’aparells electrònics, oferim diferents propostes perquè desenvolupin habilitats com la lògica, la posició, polaritats, els colors o la motricitat. En aquest taller podem trobar legos, peces magnètiques o la taula de llum.
La sessió comença amb un repte. Llavors, a partir del material ofert i a través de la seva imaginació i habilitats per provar, parlar amb els altres i arribar a acords, han d’intentar que en finalitzar la sessió puguin donar resposta al que se’ls ha plantejat. Al primer trimestre vam fer el repte de carreteres i ponts. Se’ls van donar fustes amb llargades diferents, cilindres de diferents diàmetres i llargades i també cotxes i pilotes; van haver d’experimentar per veure com fer que la pilota o el cotxes anessin més ràpid i quin dels dos agafava més velocitat i pensar el perquè. Al segon trimestre hem donat fotos d’edificis famosos del món i els han d’intentar recrear amb peces de fusta petites i pots de iogurt grans.
Al tercer trimestre ens esperen noves propostes molt interessants, vivencials i motivadores. No us les perdeu!
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola